Víkend v Prahe

Pri písaní týchto riadkov sedím vo vlaku na ceste z Prahy. Dôvodom našej cesty bola Lukyho práca, no za necelé tri dni, ktoré sme strávili v tomto krásnom meste, sme si ho stihli prejsť aj ako turisti. A hoci som nemala v pláne písať o tomto pobyte článok, napokon som sa rozhodla, že vám náš pracovný výlet pár slovami opíšem. Samozrejme nebudú chýbať ani fotografie, no keďže tentokrát fotoaparát ostal doma, pôjde o zábery z mobilu 🙂

Vyrazili sme v sobotu ráno, a to vlakom. V Prahe sme teda boli už krátko popoludní, a preto sme mali už v prvý deň čas na prechádzku. A že to teda bola poriadna túra mestom – za jedno popoludnie sme nachodili slušných 16 kilometrov 😀

Naše prvé kroky viedli priamo na Václavské náměstí, ktoré je od hlavnej vlakovej stanice vzdialené len pár minút chôdze. Hneď na úvod by som chcela poznamenať, že táto návšteva Prahy bola moja tretia návšteva tohto mesta. No prvé dva razy šlo len o jedno-dennú zastávku na ceste do Paríža. Tentokrát sme na hlavné mesto Českej republiky mali oveľa viac času, a na mňa do tretice spravilo neuveriteľný dojem ❤️

Z Václavského námestia sme si odskočili na hotel odložiť batožinu, a hneď sme sa vrátili späť do centra. Pokojnou chôdzou po všetkých tých nádherných uliciach sme sa dostali k Prašnej bráne – neskoro gotickej stavbe, ktorá je jedným zo symbolov Prahy. Malá zaujímavosť – názov prašná nesie preto, lebo do polovice 18. storočia slúžila ako sklad strelného prachu. Vedľa nej sa nachádza jedna z najznámejších secesných budov Prahy – Obecní dům.

Prašná brána
Obecní dům

Po neskoršom obede v čínskej reštaurácii sme sa vydali smerom na Staroměstské náměstí, kde sa nachádza známy Pražský orloj, ktorý je neustále obklopený veľkým zhlukom turistov. Cestou sme sa na pár minút zastavili vo veľkej čokoládovni, kde sa úžasne vyzerajúce dobroty nielen predávali, ale aj priamo vyrábali.

V čokoládovni 🙂
Staroměstské náměstí
Pražský orloj

Z námestia sme sa prešli po Pařížskej ulici. Je to taká pražská Champs–Élysées – tvoria ju tie najluxusnejšie obchody a reštuarácie. Po niekoľkých minútach sme sa ocitli pri krásnom Rudolfine, v ktorom sa konajú rôzne významné koncerty. To už sme boli pri brehu rieky Vltava, takže naše kroky smerovali na slávny Karlův most. V tom čase sa nám už stihlo zotmieť, a my sme si preto mohli dosýta vychutnať prenádherný pohľad na vysvietený Pražský hrad na druhej strane Vltavy. Pre mňa to bol jednoznačne jeden z najkrajších momentov nášho výletu 🙂

Pařížská
Rudolfinum
Karlův most
Pohľad na Pražský hrad

Po Kralovom moste sme prešli na druhý breh Vltavy, na ostrov s názvom Kampa. Tam sme si prezreli mestskú štvrť Malá Strana, ktorá je takou pokojnejšou časťou Prahy. Minuli sme viacero významných budov, medzi inými aj domy, kde bývali napr. skladateľ Bohuslav Martinů, herec a spisovateľ Jan Werich či básnik Vladimír Holan.

Po krátkej prechádzke po brehu Vltavy sme sa Mostom Legií vrátili späť na breh, z ktorého sme prišli. Hneď za mostom sme mohli obdivovať majestátnu budovu Národního divadla. Nočnými, no stále rušnými ulicami Prahy sme sa presunuli do obchodného domu Palladium, kde sme krásny deň zakončili sladkou bodkou v podobe waflí 🙂

Pohľad na Národní divadlo z Mostu Legií
Nočný Václavák

Druhý deň bol už tým pracovným, a keďže sme vedeli, že budeme dlho na nohách, rozhodli sme sa pre ešte o niečo pokojnejší režim. Opäť sme si prešli niektoré miesta, ktoré sme videli už v ten predchádzajúci deň, ako napríklad Václavské či Staroměstské náměstí. Na Václaváku sme zašli do Luxoru – najväčšieho kníhkupectva v Českej republike. Na Staroměstskom náměstí sme zas navštívili husitský Kostel sv. Mikuláše. Zvnútra vyzerá oveľa menší, než sa zdá byť zvonku, no to mu vôbec neuberá na kráse. V interiéri nebolo dovolené fotiť, tak vám tu dávam aspoň exteriér 🙂 Pred dlhým večerom sme sa ešte išli zásobiť nejakou tou energiou v obchode so sladkosťami, kde som sa teda cítila veľmi dobre! 😀

Kníhkupectvo Luxor
Druhý deň sme už mali celkom pekne slnečno 🙂
Slnečné Staroměstské náměstí
Kostel sv. Mikuláše
No povedzte! 😀

Večer sme strávili v nádhernom Stavovskom divadle, kde košická opera hosťovala s predstavením Falstaff, čo bol vlastne dôvod nášho pobytu v Prahe. Stavovské divadlo je naozaj veľmi pekné, s netradičným modrým interiérom a pastelovými chodbami. Pred a po predstavní sa konala príjemná beseda o predstavení a o košickom divadle 🙂

Stavovské divadlo
Beseda po predstavení

Okrem toho, že je Stavovské divadlo krásne, spája sa s ním aj jedna historická zaujímavosť. Operu Figarova svadba tu totiž dirigoval samotný autor – Wolfgang Amadeus Mozart! Konala sa tu dokonca aj premiéra jeho opery Don Giovanni, ktorú napísal špeciálne pre Pražanov, a taktiež si ju sám oddirigoval 🙂

Dnes sme na Prahu mali ešte celé dopoludnie, pretože vlak späť do Košíc nám vyrážal o druhej poobede. Ešte raz sme si teda prešli niekoľko nádherných ulíc centra Prahy, a tentokrát sme sa zašli pozrieť aj na nádherné historické Masarykovo nádraží. Dnes sme to však už s prechádzkami nepreháňali, pretože si moja ľavá noha po tých intenzívnych dňoch povedala dosť, a nemôžem na ňu došľapovať 😀 Ale stálo to za to 😉

Exteriér Masarykovho nádraží
Interiér Masarykovho nádraží

Som veľmi šťastná, že som sa po dlhej dobe opäť mohla prísť pozrieť do Prahy, a že sme na ňu tentokrát mali oveľa viac času. Do tretice ma úplne očarila, a hoci som už mala možnosť vidieť mnoho európskych metropol, Praha je jedným z najkrajších miest, ktoré som videla ❤️